اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

سیاسی  /  احزاب و تشکل ها

چاشت انتخاباتی | بررسی صلاحیت‌ها به ایستگاه آخر رسید؛ لیست‌ها باز هم نهایی نشد

با توجه به اینکه کم‌تر از ۲۴ ساعت تا آغاز تبلیغات انتخابات مجلس باقی مانده است، ساعات پیش رو، شاهد آخرین رایزنی‌ها و تلاش‌های جریان سیاسی برای ائتلاف و ارائه لیست‌های خود خواهیم بود.

چاشت انتخاباتی | بررسی صلاحیت‌ها به ایستگاه آخر رسید؛ لیست‌ها باز هم نهایی نشد

حوزه احزاب خبرگزاری فارس: نفس‌ ایام برای برگزاری یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی به شماره افتاده و هر روز اخبار انتخاباتی داغ‌تر از دیروز می‌شود. تایید یا رد صلاحیت‌ها، ائتلاف‌ها یا اختلاف‌ها، لیست های انتخاباتی و مواضع حزبی، گروهی و جناحی از موضوعات روز انتخابات است. بسته انتخاباتی فارس با عنوان «چاشت انتخاباتی»، هر روز به آخرین اخبار انتخاباتی کشور می‌پردازد.

بسته انتخاباتی امروز فارس، متأثر از حضور چهره‌های سیاسی در راهپیمایی 22 بهمن و اظهارات انتخاباتی آن‌هاست.

بررسی صلاحیت‌ نامزدها به ایستگاه آخر رسید

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در صفحه شخصی خود در توئیتر نوشت: نتایج نهایی بررسی شکایات داوطلبان اعلام شد. با شروع زمان قانونی تبلیغات و نزدیک‌تر شدن به روز انتخابات، نظارت شورای نگهبان بر تخلفات انتخاباتی به منظور جلوگیری از دخالت در آراء مردم و تضمین یک انتخابات سالم بیشتر می‌شود. برای انجام این مهم ناظران مردمی شورای نگهبان آماده‌اند.

 

کدخدایی: بررسی صلاحیت‌ها بر اساس مستندات بوده است

کدخدایی که در راهپیمایی ۲۲ بهمن حضور داشت، با اشاره به برخی اظهارنظرها مبنی بر تحریم انتخابات گفت بیان داشت:  گروه هایی که در واقع متعلق به مردم و نظام باشند از این صحبت‌ها نخواهند کرد؛ خوشبختانه ما هم از جهت بررسی صلاحیت ها این اطمینان را به مردم می‌دهیم و قبلا هم اعلام کردیم که بررسی صلاحیت ها به صورت دقیق و بر اساس مستندات بوده است. همچنین تعداد داوطلبانی که صلاحیتشان تایید شده از همه گروه ها و جناح های سیاسی هستند که می توانند در انتخابات حضور داشته باشند.

آیت‌الله جنتی: مردم به نامزدهای دروغگو رأی ندهند

آیت الله احمد جنتی دبیر شورای نگهبان با اشاره به بررسی صلاحیت‌ها توسط این شورا، گفت: ما در زمینه انتخابات کار خودمان را کردیم و حالا نوبت مردم است.

 

وی با بیان اینکه مردم باید کسانی را انتخاب کنند که گرسنگی کشیده و درد مردم را بدانند، گفت: مردم باید کسانی را انتخاب کنند که وقتی وارد مجلس می شوند فکر جیب شان نباشند و به فکر مردم شان باشند.

آیت الله جنتی تاکید کرد: مردم باید کسی را انتخاب کنند که راستگو باشند .مردم اگر دیدن نامزدی راست می گوید باید به آن رای بدهند اما اگر دیدند نامزدی دروغ می گوید نباید به آن رای دهند.

آقاتهرانی: نماینده مجلس باید فسادستیز و شفاف باشد

حجّت‌الاسلام مرتضی آقاتهرانی،‌دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی با انتقاد از مجلس دهم گفت: نباید ما شاهد مجلسی باشیم که بعد از 4 سال بگویند 90 نفر از نمایندگان رد صلاحیت شده‌ و پرونده مالی دارند که خیلی افتضاح است. 

 

وی درباره شاخص‌های نمایندگان مجلس اظهار داشت: نماینده مجلس باید فتنه‌ستیز، انحراف‌ستیز، فسادستیز بوده و شفاف باشد.

آقاتهرانی با بیان اینکه فتنه‌ها نظام اسلامی را خراب می‌کند، افزود: وکیل مردم در مجلس نباید اهل فساد مالی باشد و باید در زمینه شفافیت مالی، شفافیت اقتصادی و شفافیت سیاسی پیش‌قدم باشد. ضمن اینکه باید رأی نمایندگان در پارلمان مشخص بوده و درباره آن پاسخ دهد.

دبیرکل جبهه پایداری انقلاب اسلامی تصریح کرد:‌ اگر آرای نمایندگان شفاف باشد مردم متوجه خواهند شد که نماینده‌ آنها اهل زدو بند است؟ اهل فریب است یا خیر؟

انصاری: حضور در انتخابات پیام روشنی برای دشمن خواهد داشت

حجّت‌الاسلام مجید انصاری عضو مجمع روحانیون مبارز درباره اهمیت شرکت در انتخابات گفت: شرکت در انتخابات همیشه مهم بود که هم یک حق و هم یک تکلیف است.‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

 

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: حضور مردم در انتخابات برای کشور و خودشان است و مجلس برای مردم است. مشارکت حداکثری پیام روشنی برای دوستان و دشمنان خواهد داشت.

 مصباحی مقدم: مجلس قوی مقدمه دولتی قوی

 

مصباحی مقدم با بیان اینکه در مقابل این ملت باید خشوع و تواضع کرد، گفت: مجلس آینده باید مجلسی کارآمد و انقلابی جهادی و تاثیرگذار برای فراهم شدن مقدمات دولتی قوی باشد.

وی افزود: مردم از مشکلات معیشتی رنج می‌برند و نیازمند تدبیر هستیم.

حضور اصلاح‌طلبان با دو لیست؟

در اردوگاه اصلاحات هم هنوز لیستی نهایی نشده است. پس از اینکه شورای سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان اعلام کرد که در انتخابات لیست نخواهد داد، امّا دست احزاب اصلاح‌طلب را برای ارائه لیست باز گذاشت، تعدادی از احزاب این جریان سیاسی تصمیم گرفته‌اند پس از ائتلاف، لیست خود را برای تهران اعلام کنند.

 

حزب کارگزاران نیز تصمیم گرفته است که لیستی مستقل ارائه دهد.

در هر صورت با توجه به اینکه کم‌تر از ۲۴ ساعت تا آغاز تبلیغات انتخابات مجلس باقی مانده است، ساعات پیش رو، شاهد آخرین رایزنی‌ها و تلاش‌های جریان سیاسی برای ائتلاف و ارائه لیست‌های خود خواهیم بود.

انتهای پیام/

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول